본문 바로가기

음악/팝송

[음악] Owl City - Fireflies <듣기/가사/번역>

336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.


<듣기/가사/번역>

you would not believe your eyes 
넌 내눈을 믿지 못할거야 
if fen million fireflies 
천만개의 반딧불이가 
lit up the world as i fell asleep 
세상을 밝히는 걸 보면 내가 잠들때 
cause they'd fill the open air 
개들이 바깥에 가득하게 있으니깐 
and leave teardrops everywhere 
그리고 눈물 방울은 모든 곳에 남겨져 
you i'd think me rude 
내가 무례하게 볼수도 있어 
but i would just stand and stare 
그치만 난 그냥 서서 쳐다 볼거야 
i'd like to make myself believe 
내 자신을 믿게 만들고 싶어 
that planet earth turns slowly 
지구라는 행성이 천천히 돌아간다는걸 
it's hard to say that i'd anther stay 
내가 잠들때 오히려 깨고 싶다고 
awake when i'm asleep 
애기하는건 아니야 
cause everything is never as if seems 
모든것은 보이는것 만이 다가 아니니깐 
cause i'd get a thousand hugs 
난 천 번의 포옹을 받았어 
from ten thousand lightning bugs 
빛이 나는 만 개의 벌래들로 부터 
as they tried to teach me how to dance 
개들은 나에게 춤추는 방법을 가르쳐줬거든 
a foxtrot above my head 
내 머리 위에서 사교댄스를 추고 
a sock hop beneath my bed 
내 침대 아래에서도 양말을 신고 춤을 추고 
a disco ball is just hanging by a thread 
실에 매달려 있는 디스코 볼도 있고 
i'd like to make myself believe 
내 자신을 믿게 만들고 싶어 
that planet earth turns slowly 
지구라는 행성이 천천히 돌아간다는걸 
it's hard to say that i'd anther stay 
내가 잠들때 오히려 깨고 싶다고 
awake when i'm asleep 
애기하는건 아니야 
cause everything is never as if seems 
모든것은 보이는것 만이 다가 아니니깐 
leave my door open just a crack 
내 방문을 살짝만 열어놔 
(please take me away from here) 
날 여기서 좀 데려가줘 
cause i feel like such an insomniac 
내가 불면증이 있는거 같으니까 
(please take me away from here) 
날 여기서 좀 데려가줘 
why do i tire of counting sheep 
(밤에)양 세는 것도 지쳤어 
(please take me away from here) 
날 여기서 좀 데려가줘 
when i'm far too tired to fall asleep 
난 너무 너무 지쳐서 잠들수가 없어 
to ten million fireflies 
천만마리의 반딧불이들은 
i'm weird cause i hat goodbyes 
내가 해어지기 싫어하니깐 이상해보이겠지 
i got misty eyes as they said farewell 
개내들이 작별인사를 해서 내 눈에 눈물이 먖혔어 
but i'll know where several are 
근데 몇개는 계속 볼 수 있을 거야 
if my dreams get real blizarre 
나의 기묘한 꿈 속에 
cause i saved a few and i keep them in a jar 
내가 몇 개를 병에 넣었으니깐 
i'd like to make myself believe 
내 자신을 믿게 만들고 싶어 
that planet earth turns slowly 
지구라는 행성이 천천히 돌아간다는걸 
it's hard to say that i'd anther stay 
내가 잠들때 오히려 깨고 싶다고 
awake when i'm asleep 
애기하는건 아니야 
cause everything is never as if seems 
모든것은 보이는것 만이 다가 아니니깐 
i'd like to make myself believe 
내 자신을 믿게 만들고 싶어 
that planet earth turns slowly 
지구라는 행성이 천천히 돌아간다는걸 
it's hard to say that i'd anther stay 
내가 잠들때 오히려 깨고 싶다고 
awake when i'm asleep 
애기하는건 아니야 
cause everything is never as if seems 
모든것은 보이는것 만이 다가 아니니깐 
i'd like to make myself believe 
내 자신을 믿게 만들고 싶어 
that planet earth turns slowly 
지구라는 행성이 천천히 돌아간다는걸 
it's hard to say that i'd anther stay 
내가 잠들때 오히려 깨고 싶다고 
awake when i'm asleep 
애기하는건 아니야 
cause everything is never as if seems 
모든것은 보이는것 만이 다가 아니니깐